Klachten over de hulp
Zorg en Plezier wil graag dat alle cliënten tevreden zijn over de geleverde zorg in de huishouding en dienstverlening. Kwaliteit en de wensen van de cliënten staan daarom ook boven aan ons prioriteitenlijst en wij zullen er alles aan doen om de zorg naar wens te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u of uw familie vindt dat er punten verbeterd moeten worden met betrekking tot de geleverde zorg. Mocht dit zo zijn, dan willen wij u vriendelijk vragen om dit bij ons te melden, want wij staan open voor verbetering. Is er iets voorgevallen tussen u en onze medewerker waar u moeite mee heeft, laat het ons weten en graag gaan wij dan met u en onze medewerker in gesprek om te kijken hoe we dit samen kunnen oplossen.
De klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris is een medewerker van Zorg en Plezier. Hij/Zij heeft als taak het geven van informatie en advies naar aanleiding van uw vragen en klachten. De functionaris kan u op verschillende manieren helpen; bijvoorbeeld door naar u te luisteren, voor u te bemiddelen, een gesprek tot stand te brengen met de betrokkenen of u te wijzen op andere mogelijkheden. Uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld en alleen met uw uitdrukkelijke toestemming worden eventuele verdere stappen ondernomen. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via tel. 0546-786148
De Klachtencommissie
Klachtreglement
Voor meer informatie over de mogelijkheden en werkwijze van een klacht kunt u onderstaand klachtreglement raadplegen. Indien u een klacht wilt melden kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier.
Vertrouwenspersoon
Voor complexe of gevoelige klachten kan een melding gemaakt worden via vertrouwenspersoon@zorgenplezier.nl. Aangezien dit een maatwerk traject is, kan er (indien noodzakelijk) afgeweken worden van het klachtenreglement om voor betrokkenen de juiste oplossing te bieden.
Onafhankelijke vertrouwenspersoon SPOT
Cliënten die in vertrouwen een gesprek willen voeren met een persoon die niet werkzaam is voor de zorgaanbieder kunnen bij SPOT terecht door te bellen naar 0355427517 of te mailen naar klacht@verenigingspot.nl met de vermelding “vertrouwenspersoon”. Een medewerker van het SPOT-secretariaat of de externe klachtenfunctionaris zal de (vertegenwoordiger van de) cliënt te woord staan.
Onafhankelijke klachtfunctionaris SPOT
Bent u het niet eens met het oordeel van de Klachtencommissie van Zorg en Plezier? Dan kunt u nog vervolgstappen ondernemen. U dient een klacht zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 2 jaar na het ontstaan daarvan schriftelijk in bij de klachtenfunctionaris van SPOT. Indien de klacht (mede) betrekking heeft op een verzoek tot schadevergoeding dan geldt de wettelijke verjaringstermijn van 5 jaar. De klacht kan per e-mail worden verzonden aan klacht@verenigingspot.nlof per brief aan SPOT, De Molen 92, 3995 AX in Houten t.a.v. de klachtenfunctionaris.
Een exemplaar van het klachtenreglement is kosteloos verkrijgbaar op het kantoor van Zorg & Plezier of hier (als PDF) te downloaden.